Vuosikokouksen satoa 25.1.2013

Vuosikokouksessa, perjantaina 25.1.2013, oli paikalla kohtuullisen hyvin jäsenistöä ja keskustelu oli aktiivista. Vuosikokous avasi samalla ÖNS:n 125-vuotis juhlavuoden.

Aktiivisin keskustelu virisi laituriratkaisusta: Millainen laituri vanhan laiturin tilalle pitäisi laittaa ja millainen laituri siinä tulisi kestämään? Yhtä mieltä oltiin siitä, että pursiseuralla täytyy olla oma laituri. Mutta millainen laituri ja missä se on – jakoikin jo jäsenistön mielipiteitä. Laituriratkaisu jäi odottamaan seuraavaa vuotta – nyt ei seuran talous edes anna mahdollisuutta isoon investointiin. Sen sijaan päätettiin korottaa laituripengertä ja rakentaa siihen kansi.

Taloudellinen tilanne on lyhyellä tähtäimellä kohtuullisen hyvä: Rahaa on tilillä ja velkoja ei ole. Mutta tällä hetkellä vuosittaiset menot ovat suuremmat kuin tulot ja on selvää, että näin tilanne ei voi pitkään jatkua. Suurimmat menokohteet ovat seuran venekalusto sekä Paviljongin, laiturin ja saunan ylläpito.

Jäsenmaksujen suuruudesta ja mahdollisen talkootyön vaikutuksesta jäsenmaksuun käytiin myös keskustelua, mutta ne päätettiin pitää ennallaan. Talkootyöstä pyritään palkitsemaan ja talkootyö huomioimaan muulla tavoin. ”Mieluummin hunajaa kuin suolaa” -oli erään osallistujan osuva kommentti.

Hallituksen muodostavat kaudelle 2013: Antti Laukkanen (kommodori), Timo Eirola, Jari Pesonen, Oscar Henrikson sekä täysin uutena jäsenenä Maria Björklund-Reinivuo. Tiedossa on työntäyteinen kausi.

Bengt Widell nimettiin myös kunniajäseneksi. Bengt on tehnyt viime vuosina valtaisan urakan Paviljongin isäntänä, kunnostanut paikkoja ja huolehtinut vieraista ja Paviljon vuokraajista. Onneksi olkoon Bengt!

Jäät taitavat olla paksuimmillaan myös Loviisan lahdessa, mutta kohta alkaa jo kevään odotus. Vaikkapa jääveikkauksen merkeissä…

Terveisin,

-antti-