ÖNS:n jäsentiedote 2018

Uusi purjehdus- ja veneilykausi 2018 on alkamassa, ja tässä tiedotteessa esitellään ÖNS:n kauden toimintaa. Toivottavasti pääset osallistumaan yhteisiin tapahtumiin.

Maaliskuun vuosikokous valitsi ÖNS:n hallitukseen uusia jäseniä. Uudeksi Kommodoriksi valittiin Tero Hagstedt kaudeksi 2018. Hallitukseen valittiin uutena jäsenenä Åsa Hagstedt ja Sami Uolamo kausiksi 2018-2019. Hallituksen jäseninä jatkavat Jan Jakobsson ja Jonny Lindström. Varajäseniksi Arto Henriksson ja Jari Pesonen.
Åsa Hagstedt jatkaa sihteerinä ja jäsenkirjurina . Paviljongin isännöitsijänä jatkaa Seppo Hakanen ja satamakapteenina Jari Pesonen. Koulutus- ja junioritoiminnasta vastaa edelleen Tom Wide ja katsastuksista Pertti Lohenoja.

Veneiden vesillelasku, talkoot ja sammuttimien tarkastuksia

Kevään ensimmäinen yhteinen tapahtuma on veneiden vesillelasku lauantaina, 19.05.2018 Paviljongin rannassa. Edeltävänä perjantai-iltana 18.05. klo 18 alkaen Paviljongilla on tarjolla maksullista sammuttimien ja paukkuliivien tarkastusta. Sunnuntaina, 20.05. kello 10.00 alkaen Paviljongilla järjestetään kevättalkoot alueen siistimiseksi. Tarjolla on pientä purtavaa ja juomaa. Mikäli ette pääse kevättalkoisiin, vapaaehtoinen talkoomaksu on 20 €

ÖNS Info 11.05.2018 klo 18.00 Pursiseuran rannassa

Arvoisat seuramme jäsenet, meillä on tarkoitus järjestää pienimuotoinen info.
Nosto/lasku ja säilytyspaikkoja käyttävät seuramme jäsenet. Meillä on suuri huoli. Pitää saada aktiivisia ihmisiä mukaan, varsinkin ne henkilöt, jotka säilyttävät veneitä rannalla, ja joilla siten on suurin hyöty seurasta. Veneilykauden aikana saattaa, myös vierasveneitä pysähtyä tilapäisesti laituriimme. Tämä tarkoittaa sitä, että esim. maalaiturin kunnostamiseen tarvitsemme joukkuehenkeä seuramme jäseniltä, välttääksemme veneiden säilytyspaikkojen hintojen nousupaineilta. Lisää infoa paikanpäällä ja mielellämme otamme vastaan seuramme jäseniltä hyviä ehdotuksia ja ideoita.
Hallitus toivoo veneiden omistajilta ymmärtämistä asioiden tärkeyden.

Tervetuloa lipunnostoon ja kevättalkoisiin 20.05.2018 klo 10.00

Perinteinen ÖNS:n lipunnosto ja purjehduskauden avajaiset järjestetään sunnuntaina 20.05.2018 Paviljongilla kevättalkoiden yhteydessä.

Tervetuloa ÖNS:n 130v. illallisjuhliin

Tänä vuonna seuramme täyttää historialliset 130 vuotta. Meillä on suuri ilo ja kunnia
kutsua teidät perheineen viettämään tätä suurta 130v. juhlaa kanssamme 09.06.2018.
Illallinen alkaa klo 18.00.

Paikan päällä mahdollista ostaa myös mietoja alkoholipitoisia juomia.
Juhlapaikka: Laivasilta 8, Österstjernan- halli.
Musiikista huolehtii: Live- bändi, WannaBeat.

Jäsenet perheineen voivat varata liput ennakkoon. Lipun hinta 25 euroa, joka maksetaan etukäteen. Sis. Sisäänpääsyn, ruoan + kuohuviinin.

Hallissa paikkoja rajoitetusti, jotta varmistatte itsellenne pääsyn kesän 2018 huipputapahtumaan, varaa lippu/liput ajoissa.
Lippuja myydään jäsenille 15.05.2018 asti, tämän jälkeen myös ulkopuoli-
sille osoitteeseen info@ostranylandssegelforening.fi tai numeroon 0505257676.

Veneiden katsastukset alkavat

Kevään 2018 ensimmäinen katsastuspäivä on 21.05.2018 Paviljongin rannassa. Muut yhteiset katsastuspäivät ovat 29.05, 03.06, 14.06, 20.06 sekä 28.06.2018.
Katsastus ajat ovat klo 18.00-19.00. Katsastuksen hinta jäsenille on katsastuspäivinä 20 € ja muina päivinä 40 €. Muuhun seuraan kuuluvien katsastusmaksu on 40 € Lisätietoja katsastuksista voi kysellä katsastuspäällikkö Pertti Lohenojalta numerosta 0400 58 7703. Lisätietoja katsastuksista löydät sivulta www.öns.fi

Kevytvene- ja junioripurjehduksia kesäkaudella

Kevytveneiden ohjelmasta ja purjehduskoulutuksesta tiedotetaan alkukesällä ÖNS:n nettisivuilla www.öns.fi sekä paikallislehdissä.

Jäsenmaksulasku myös ainaisjäsenille

Jäsenille on lähetetty jäsenmaksulasku kaudelta 2018. Vuosijäsenen jäsenmaksu ensimmäiseltä perheenjäseneltä on 60 €, muilta täysi-ikäisiltä perheenjäseniltä 30 € ja junioreilta 10 €. Vapaaehtoinen talkoomaksu on halutessasi lisäksi 20 €.

ÖNS:n aiempien hallitusten ja neljän vuosikokouksen päätösten seurauksena myös ainaisjäsenet saavat jäsenmaksulaskun, joka on 30 € eli puolet varsinaisen jäsenen vuosimaksusta. Ainaisjäsenten jäsenmaksua pidetään välttämättömänä, sillä jo yli puolet vuonna 1888 perustetun ÖNS:n jäsenistä on ainaisjäseniä, joista jokaisesta olemme maksaneet SPV:lle lähes 13 € vuodessa.
Hallitus arvostaa ainaisjäsenten vuosien aikana ÖNS:n hyväksi tekemää työtä, ja toivoo ymmärtämystä ainaisjäsenten jäsenmaksua kohtaan.

Paviljongin ja saunan vuokraukset jatkuvat 2018 – arkisin -50 % alennuksella

Paviljongin vuokraushinta ei-jäsenille on edelleen 200 € ja jäsenille 100 €. Saunan vuokrahinta ei-jäsenille on 100 € ja jäsenille 50 € per kerta. Arkisin maanantaista torstaihin kaikkiin vuokriin sovelletaan tänä vuonna – 50% alennusta.

Lehtisen saaren retkisatama ja laavu käytössä

Lehtisen saaren Södervikin satama ja laavu ovat käytettävissä myös kaudella 2018. Merikaapelin takia sataman alueelle määrättiin ankkurointikielto, ja on asennettu viime kesällä kaksi poijua, jotka ovat sataman vierailijoiden käytettävissä.

Uuden Kommodorin esittely ja tervehdys

Hei,

Olen 54 vuotias, naimisissa ja kahden lapsen isä Loviisasta. Tykkään liikkua paljon
luonnossa perheeni kanssa. Kalastus, sienestys, mökkeily ja pienimuotoinen
veneily saaristossa kuuluu myös perheeni kuvaan. Lasten ja vaimon harrastukset vievät oman osuutensa arjen ajasta.

Nähdään Paviljongilla ja kesäjuhlissa!

Kommodori Tero Hagstedt

Syksyn toiminnasta ÖNS tiedottaa nettisivuilla www.öns.fi

Veneiden nostotalkoot lauantaina, 06.10.2018. Lipunlasku ja purjehduskauden päättäjäisillallinen järjestetään lauantaina, 13.10.2018 klo 18.00 alkaen Paviljongilla.

ÖNS toiminnasta tiedotetaan kauden kuluessa seuran verkkosivuilla sekä Facebook-ryhmässä sekä paikallislehdissä. Ajantasaista tietoa löytyy osoitteesta: www.öns.fi

Mukavaa sekä turvallista purjehdus- ja veneilykautta , nähdään Paviljongilla!

ÖNS:n hallitus