Opi purjehtimaan – Lär dig segla

Tule mukaan pursiseura ÖNS:in purjehduskurssille
– Opit purjehtimaan optimistijollalla tai Zoom8 -jollalla.                                                            – Kurssiin sisältyy sekä teoriaa että käytännön purjehdusta.                                                    –  Aloittelijat opettelevat optien kansa lähellä rantaa ja kokeneemmat harjoittelevat Zoom jollilla.
Kenelle? lapset ja nuoret 7-15 v. (uimataitoiset)
Koska? Ti 19 kesäkuuta 2018 klo.12:00 – 18:00
Missä? ÖNS-paviljonki, Purjetie, Loviisa
Osallistumismaksu: 20€
Järjestäjä Östra Nylands Segelförening Rf.
Ilmoitukset ja lisätiedot: Tom Wide puh. 050 5402884, e-mail tom.wide@wideaid.fi
Kurssin jälkeen voi jatkaa purjehtimista läpi kesän aina keskiviikkoisin järjestettävillä harjoitus- sekä kilpapurjehduksilla.

Kom med på seglingskurs till Östra Nylands Segelförening!
– Du lär dig segla optimistjolle eller zoom8- jolle.                                                                    – I kursen ingår teori och praktiska övningar ute på vattnet.                                                   –  Nybörjarna tränar med optimistjollar nära stranden. De som seglat tidigare får segla med Zoom 8 jollar.

För vem? ungdomar i åldern 7–15år (simkunniga)
När? Tisdagen 19 juni 2018 kl.12:00 –18:00
Var? ÖNS Segelpaviljong, segelvägen, Lovisa
Deltagaravgift: 20€
Arrangör: Östra Nylands Segelförening Rf.
Anmälning och tilläggsuppgifter: Tom Wide tel. 050 5402884, e-mail tom.wide@wideaid.fi
Efter kursen kan man fortsätta segla på onsdagskvällar då det ordnas träningsseglingar och seglingstävlingar.