JÄSENTIEDOTE I 2019

Uusi purjehdus- ja veneilykausi 2019 on alkamassa, ja tässä tiedotteessa esitellään ÖNS:n alkukauden toimintaa. Toivottavasti pääset osallistumaan yhteisiin tapahtumiin.

Maaliskuun vuosikokous valitsi ÖNS:n hallitukseen uusia jäseniä. Uudeksi kommodoriksi valittiin Janne Lehtola. Hallitukseen valittiin uutena jäsenenä Peter Forslund ja Jari Lehtola. Hallituksen jäseninä jatkavat Sami Uolamo ja Jonny Lindström.

Jari Lehtola aloittaa jäsenkirjurina . Paviljongin isännöitsijänä jatkaa Seppo Hakanen ja satamakapteenina toimii Peter Forslund. Koulutus- ja junioritoiminnasta vastaa edelleen Tom Wide ja katsastuksista Pertti Lohenoja.

Talkoot

Alapihan siivoustalkoot 03.05 klo 18.00. Alapiha on siivottava ennen veneiden laskua. Metsikkö on täynnä vanhoja säilytystelineitä, rantakärryjä, lahonnutta puutavaraa, pressujen jäänteitä, veneitä ym. sinne kuulumatonta roinaa.

Pursiseuran siivoustalkoot su 19.5 klo 10.00. koko alue on siistittävä.

Talkooväelle tarjolla pientä purtavaa ja juomaa.

Veneiden vesillelasku

Veneiden vesillelasku on lauantaina 10-15, 18.05.2019 Paviljongin rannassa.

Veneiden on oltava laskuvalmiina jo ennen kello kymmentä. Myöhässä saapuneet tai valmistelemattomat veneet laskutetaan nosturin ylimääräisen tuntiveloituksen mukaan. Kesäsäilytykseen jätettävät veneet siirretään metsikön reunaan veneeomistajan kustannuksella. Nosto- ja säilytysmaksut ovat muuttuneet, tarkista satamakapteenilta.

HUOM seuran jäteastioihin ei saa laittaa muuta kuin sekäjätettä

Öljy- ja maalijätteet Sortti asemalle. Kierrätys kunniaan.

Tervetuloa lipunnostoon

Perinteinen ÖNS:n lipunnosto ja purjehduskauden avajaiset järjestetään lauantaina 25.05.2018 Paviljongilla, kello 18.00 alkaen.

Ilmoittaudu klubimestarille, niin varmistat että mahdut mukaan.

Tarjolla buffet-illallinen, illalliskortin hinta; 20€ (juniorit 5€ ).

Veneiden katsastukset alkavat

Kevään 2019 ensimmäinen katsastuspäivä on 20.05.2019 Paviljongin rannassa. Muut yhteiset katsastuspäivät ovat 29.05, 06.06, 14.06, 17.06 sekä 27.06.2019. Veneitä ei katsasteta 1.7.2019 jälkeen.

Katsastus ajat ovat klo 18.00-19.00. Katsastuksen hinta jäsenille on katsastuspäivinä 20 € ja muina päivinä 40 €. Lisätietoja katsastuksista voi kysellä katsastuspäällikkö Pertti Lohenojalta numerosta 0400 587 703.

Kevytvene- ja junioripurjehduksia kesäkaudella

Kevytveneiden ohjelmasta ja purjehduskoulutuksesta tiedotetaan alkukesällä ÖNS:n kotisivuilla sekä paikallislehdissä.

Jäsenmaksulasku

Vuosijäsenen jäsenmaksu ensimmäiseltä perheenjäseneltä on 60 €, muilta perheenjäseniltä 30 € ja junioreilta 10 €. Ainaisjäsenen jäsenmaksu on 30€. Vapaaehtoinen talkoomaksu on halutessasi lisäksi 20 €.

Paviljongin ja saunan vuokraukset jatkuvat arkisin -50 % alennuksella

Paviljongin vuokraushinta ei-jäsenille on edelleen 200 € ja jäsenille 100 €. Saunan vuokrahinta ei-jäsenille on 100 € ja jäsenille 50 €.

Arkisin maanantaista torstaihin vuokriin sovelletaan tänä vuonna – 50% alennusta. Vuokraus ehdot ovat muuttuneet, varmista klubimestarilta.

Lehtisen saaren retkisatama ja laavu käytössä

Lehtisen saaren Södervikin satama ja laavu ovat käytettävissä myös kaudella 2019. Merikaapelin takia sataman alueelle määrättiin ankkurointikielto, ja lahdelle on asennettu kaksi poijua, jotka ovat sataman vierailijoiden käytettävissä.

Syksyn toiminnasta ÖNS tiedottaa kotisivuillaan ja paikallislehdissä

Turvallista purjehdus- ja veneilykautta kaikille !